Aidsdöden bromsas i Sydafrika
Allt fler Sydafrikaner överlever aids. Att färre mister livet på grund av den dödliga virussjukdomen beror på att bromsmediciner införts på bred front.
2003 genomförde den sydafrikanska regeringen ett bromsmedicinprogram som nu ger tydliga utslag i överlevnadsstatistiken.
För sex år sedan dog ungefär 257 000 sydafrikaner i aids. Motsvarande siffra förra året var 194 000 döda i sjukdomen, skriver Aftonbladet.