Bättre trivsel på uthyrningsenhet
De 26 sjuksköterskorna på landstingets interna uthyrningsenhet i Östergötland, rekryteringsenheten REKO, trivs genomgående bättre än övrig personal i landstinget. I en enkät motiverade sjuksköterskorna sin trivsel bland annat med större möjligheter att påverka det egna schemat, ständig utveckling och mer tid och pengar till kompetensutveckling. »Det är glädjande. Det är just sådana saker som vi kämpar för att medlemmarna ska få«, säger Kristina Nyström, Vårdförbundets ordförande i Östergötland.