Blev riksdagsfråga

5 augusti 2002

»Det är inte lätt att vara sjuksköterska och starta eget«, påpekar den moderata riksdagsledamoten Cristina Husmark Pehrsson i en skriftlig fråga till finansminister Bosse Ringholm. 

Hon anser att det är alldeles för svårt för sjuksköterskor att få f-skattesedel och att hindren borde undanröjas. Skattekontroll och omöjliga regler hindrar mångfalden i vård och omsorg, säger Cristina Husmark Pehrsson, som undrar vilka åtgärder finansministern avser att vidta för att underlätta för företagare inom vård, skola och omsorg att få f-skattesedel?

Bosse Ringholms svar på frågan blev: »Jag avser inte att vidta några åtgärder för att ändra reglerna om f-skatt.«

Hämtar fler artiklar
Till Vårdfokus startsida