Eva Fernvall avgår som förbundsordförande

Eva Fernvall avgår som ordförande när Vårdförbundet har kongress i maj nästa år. Hon valdes till ordförande 1994.

8 november 2004

Eva Fernvall avgår som ordförande när Vårdförbundet har kongress i april nästa år. Hon valdes till ordförande 1994. ? Det är fruktansvärt roligt att vara ordförande i Vårdförbundet. Men man ska sluta när det fortfarande är roligt, säger Eva Fernvall. Hon tycker att vården utvecklats mycket under de tio år hon varit ordförande. Ingen beskriver idag sjuksköterskorna som en underordnad yrkesgrupp. Hon är också säker på att vårdfrågorna kommer att var högintressanta också i framtiden. Eva Fernvall vet ännu inte vad hon ska göra efter kongressen nästa år. Inget är klart och inget är på gång, säger hon.

För att läsa hela artikeln, klicka på länken till höger! 

Hämtar fler artiklar
Till Vårdfokus startsida