Felaktig förhandling gav studier

3 april 2000

VÄSTMANLAND. När Arboga kommun skulle förhandla om lönerna för tre chefer, alla medlemmar i Vårdförbundet, förhandlade man direkt med dessa och inte med förbundet. Därmed trodde kommunen att man hade förhandlat med den fackliga organisationen. Vårdförbundet i Västmanland protesterade i somras och har nu efter långa förhandlingar som kompensation för kommunens fel fått ett avtal om studier. Bland annat får alla sjuksköterskor i kommunen läsa omvårdnad på arbetstid

Hämtar fler artiklar
Till Vårdfokus startsida