Hotade stänga avdelning på grund av farlig patient

4 mars 2002

Vårdförbundets skyddsombud protesterade när de ansvariga ville placera en ny patient på beroendeenheten i Uppsala. Han bedömde att patienten var farlig för personalens liv och hälsa och hotade att stänga avdelningen om patienten skulle komma dit. Hotet gav resultat och patienten placerades på en annan och lämpligare enhet.

Hämtar fler artiklar
Till Vårdfokus startsida