Säger nej till arbetsvärdering

8 november 2004

Vårdförbundet i Östergötland tänker inte delta i den arbetsvärdering som planeras inom landstinget. Den lokala avdelningen anser att den strider mot avtalet. Lönebildningen ska ses utifrån verksamheten och då blir det fel att sätta arbetsvärderingspoäng som gäller för ett kollektiv. Vårdförbundet är också kritiskt till att varken förbundet eller medlemmarna får något inflytande. Det blir personalchefer som gör hela bedömningen.

Hämtar fler artiklar
Till Vårdfokus startsida