Caremas ägare ber om ursäkt

"Vi ber reservationslöst alla drabbade om ursäkt för det som har inträffat." Det skriver vårdföretaget Caremas ägare Triton och KKR i en helsidesannons i Dagens Nyheter i dag.

13 december 2011

Fel ska inte accepteras, om de ändå inträffar ska det åtgärdas omedelbart och de kritiserade aktieägarlånen ska föras tillbaka till verksamheten. Det är de tre löften som Caremas ägare Triton och KKR ger svenska folket via annonsen.

Det är den senaste tidens rapporter om missförhållanden i verksamheten och skattepengar som gått oskattade till privata vinster utomlands som fått ägarna att reagera och lova förbättringar.

I annonsen kan man läsa att ägarna under flera veckor lyssnat på synpunkter från boende och deras anhöriga, medarbetare, uppdragsgivare och politiker.

Samtidigt påpekar Magnus Lindquist från Triton och Henrik Kraft från KKR, som undertecknat texten, att en del av uppgifterna om missförhållanden inte är korrekt återgivna samt att aktieägarlånen skett i enlighet med svensk lagstiftning.

Hämtar fler artiklar
Till Vårdfokus startsida