Snoppkampanj ska locka fler killar till Ungdomsmottagningen på nätet

Snoppkampanj ska locka fler killar till Ungdomsmottagningen på nätet
Med snoppkampanjen hoppas Ungdomsmottagningen på nätet att fler killar ska hitta till sidan.

UMO, Ungdomsmottagningen på nätet, har startat en kampanj för att få fler killar att fråga om kroppen och snoppen.

Trots att killar föredrar nätet när det gäller att få svar på frågor om sex, hälsa och relationer kommer bara var fjärde fråga på hemsidan UMO, Ungdomsmottagningen på nätet, från en kille.

 Med snoppkampanjen hoppas UMO att ska det bli ändring på det.

Kampanjen riktar sig till killar mellan 13 och 17 år och finns på såväl Facebook och  MSN Messenger som Jesper.nu och Bilddagboken.

– Vi hoppas att killarna ska hitta hit och få svar på sina frågor inte bara om snoppen utan även inom andra områden som självkänsla, att må dåligt eller förväntningar på hur man ska vara som kille, säger Love Nordenmark, verksamhetsansvarig för UMO.

UMO har under de två år som hemsidan funnits haft mer än tre miljoner besök. Den innehåller i dag flera hundra texter och illustrationer, filmer, animationer, bildspel och tester. Materialet tas fram i samarbete med experter på de olika områdena samt en panel med unga och kvalitetsgranskas i flera led. 

Hämtar fler artiklar
Till Vårdfokus startsida