Vårdförbundet kräver minst 3 400 på två år
2 februari 2008
Vi vill ha samma löneutveckling som läkarna — men i kronor. Därför kräver vi minst 1 700 kronor 2008 och lika mycket 2009. Det motsvarar de 3,5 procent läkarna fick i sitt avtal som blev klart strax före jul. Det säger Vårdförbundets ordförande Anna-Karin Eklund i en kommentar dagens debattartikel i Dagens Nyheter.